Θέματα και ενδεικτικές απαντήσεις Νέων Ελληνικών ΓΕΛ
Το φετινό θέμα των πανελλαδικών εξετάζει πολυεπίπεδα τη δημιουργικότητα: από τον θεωρητικό της ορισμό και τη σχέση της με την εκπαίδευση, μέχρι την προσωπική εμπειρία και έκφραση των μαθητών και μαθητριών. Στην περίληψη ο μαθητής/ μαθήτρια καλείται να αποδώσει τις βασικές θέσεις της Πομιεχόφσκα για τη δημιουργικότητα με σαφήνεια εστιάζοντας σε ένα συγκεκριμένο χωρίο, γεγονός που διευκολύνει τη διαδικασία περιληπτικής απόδοσης. Στις ασκήσεις του θέματος Β, οι διατυπώσεις ήταν σαφείς. Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται στην άσκηση Β2 στην οποία ζητείται αναφορά σε γλωσσικές επιλογές που επιβεβαιώνουν τον επιστημονικό χαρακτήρα του κειμένου. Το λογοτεχνικό κείμενο που δόθηκε ήταν πεζό, γεγονός που διευκολύνει την κατανόηση του ευρύτερου νοήματος του από τους μαθητές και τις μαθήτριες. Προσοχή και πάλι απαιτούσε το δεύτερο σκέλος της ερώτησης «εσύ πώς θα αντιδρούσες» που ζητά κριτική τοποθέτηση, όχι απλή σύγκριση. Τέλος, το θέμα της έκθεσης στο 1ο ερώτημα εστιάζει στο σχολείο ως θεσμό που δεν πρέπει να μεταδίδει μόνο γνώση, αλλά και να ενθαρρύνει τη φαντασία και εντάσσεται στη 2η ενότητα εκπαίδευση και φαντασία που διδάχτηκε στο φροντιστήριο. Το 2ο σκέλος επιτρέπει στους μαθητές και τις μαθήτριες να μιλήσουν προσωπικά εκφράζοντας πώς εκείνοι επιλέγουν να είναι δημιουργικοί στην καθημερινότητά τους.